שר החוץ לפיד: ישראל תצטרף לגינוי נגד רוסיה באו"ם

אתר קול חי 2 Comment on שר החוץ לפיד: ישראל תצטרף לגינוי נגד רוסיה באו"ם

לפיד הצהיר כי ישראל תצטרף לגינוי אך הוסיף כי האמריקנים מבינים את המורכבות "בעלת הברית המרכזית שלנו הייתה ותהיה ארצות הברית – אבל גם הם מבינים שאנחנו חייבים להיזהר"

צילום: Flash90
18:27
30.04.24
איתי גדסי No Comments on איזנקוט מאשים: "חברי קבינט מפעילים סחיטה באיומים"

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

שר החוץ, יאיר לפיד הצהיר לפני זמן קצר בשיחה עם כתבים כי ישראל תצטרף למדינות המערב ותצביע היום בעד ההחלטה לגנות את רוסיה בעצרת הכללית של האו"ם.

עם זאת, הוסיף לפיד "בעלת הברית המרכזית שלנו הייתה ותהיה ארצות הברית – אבל גם הם מבינים שאנחנו חייבים להיזהר מאחר ויש לנו גבול ביטחוני עם רוסיה, בסוריה. שיתוף הפעולה איתם מסייע לנו למנוע התבססות איראנית בגבולנו הצפוני".

לפיד התייחס גם לסיוע ההומינטרי, ואמר כי "ישראל תהיה חלק ממאמץ הסיוע העולמי לתושבי אוקראינה. זו חובתנו הערכית והמוסרית. היום ומחר ייצא סיוע הומניטארי בשלושה מטוסים לאוקראינה". לדבריו "ישראל הייתה ותהיה בצד הנכון של ההיסטוריה, אבל גם שותפינו האמריקנים מבינים את הקשיים שלנו".

לפיד ציין כי "4,000 ישראלים כבר יצאו מאוקראינה בסיוע משרד החוץ, אבל יש שם 180 אלף זכאי חוק השבות. נעשה הכל כדי לא להשאיר אף ישראלי מאחור ואך יהודי מאחור. זו המחויבות שלנו".



2 תגובות

מיין תגובות
  1. 2

    ב"ה

    בנאום המלא לפיד דיבר על "חובה מוסרית" שיש לישראל לאוקראינה, מעניין על איזה חובה מוסרית הוא מדבר.
    באמת שתי הצדדים התנהגו ברשעות במשך מאות שנים כלפי היהודים, מדובר במלחמה שעמים אלה ניהלו נגד היהודים והיהדות, ומלחמה זו ממשיכה בעיקר בהיבט הרוחני בימינו, וזה מטרת הפנייה

    בעניין אוקראינה, ראו מה שצורף מאמר בעיתון המבשר תחת הכותרת "אל תרחמו על אוקראינה.

    נוסיף ונחדד שהפרעות של האוקראינה רק במאה הקודמת למניינם נעשו במימדים בלתי נתפסים, ונאמדים במספרים שאי אפשר להכיל, כך למשל בפרעות שנעשו בשנים התרש"ז – התר"פ (לפני כמאה שנה) נערכו יותר מ – 1,500 פרוגרומים שהתקיימו ב – 1ף300 כפרים ועיירות ברחבי אוקראינה, בהם נטבחו יהודים בהיקף של בין 50,000 ל- 200,000 לפי הערכות אחרות, בנוסף לרבבות פצועים באכזריות נוראה שאי אפשר להעלות על הכתב

    הפרעות נערכו על ידי כוחות צבא סדירים ובלתי-סדירים של אוקראינים, וחלק ניכר מהם נערך ביוזמת האוכלוסיה המקומית

    קודם לכן זכורים לשמצה הפרעות בתקופת במרד חמלניצקי ימ"ש – גזרות ת"ח–ת"ט שנערכו ביהדות פולין (כיום באזורי אוקראינה המודרנית) בהם נטבחו רבבות יהודית, ועל מאורעות אלה התבטאו כותבי קורות הימים כי "לא הייתה מיתה משונה בעולם שלא עשו בהם"

    אותו חמלניצקי ימ"ש נזכר בכבוד עד היום בתהודה הלאומית באוקראינה ונחשב לאחד ממניחי היסודות לאומה זו, בעוד שבהיסטוריה של עם ישראל הוא נזכר כצורר האחראי לגזירות ת"ח-ת"ט ולרצח אלפי יהודים.

    בתקופת השואה האיומה, ידוע כי האוקראינים היו משתפי הפעולה הנלהבים ביותר של הגרמנים, ושיתוף פעולה זה בא גם מהאוכלוסיה המקומית, וגם באופן היותר ממוסד שצמח מאוכלוסיה זו, כאשר השוטרים האוקראינים השתתפו עוד בטרם הקמתה המסודרת של המשטרת עזר לגרמנים (וכמובן לאחר הקמתה) בפוגרומים בגליציה המזרחית ובאזורי לבוב וווהלין. הם הועסקו בשמירה על גטאות וכמלווי שיירות של יהודים שיצאו מהם לעבודה, כאשר הם יורים בכל הנחשלים בדרך או המבקשים לחמוק או לברוח. במסגרת זו תקפו את היהודים, ביצעו התעללויות שונות ואף ירי סתמי. כוחות המשטרה השתתפו בטבח בבאבי יאר ובמקומות נוספים, כשומרים היקפיים על אזור הטבח, על מנת לבודד אותו ולשמור שאיש לא יימלט. בעת אקציית ארנטפסט השתתפו כוחות משטרת העזר האוקראינית בחיסול הגטאות, בריכוז היהודים במהלך אקציות, בחיפוש אחר מסתתרים ובציד אחר בורחים.

    עכשיו, שר החוץ היהיר ורפה השכל של מדינת ישראל, מתגרה במעצמה הרוסית לטובת מדינה אנטישמית שחבה חוב נורא לעם ישראל(ולא להיפך), ותוך סיכון אדיר לעם ישראל. וכך גם ראש הממשלה יצא בהתבטאויות שמעבירות מסרים שליליים כנגד רוסיה למרות אזהרות מנשיא רוסיה לישראל שתשמור מרחק מהתעסקות בעימות. ובמקביל קורא לעליה המונית לא מבוקרת, ותחת סעיף חוק השבות יוזם עליה של המונים מתוך אלה שהתנהגו באכזריות שאין לה אך ורע בהסטוריה האנושית כלפי העם היהודי (והרבה דברים אי אפשר בכלל להעלות על הכתב)

    עד כאן הסכנה הגשמית, שמקורה בחוסר ההכרה של אנשים פורקי עול אלו כי לא ככל הגויים בית ישראל, אנו נמצאים בגלות ואיננו נמצאים בימי תוקפנו כלפי האומות.

    ומכאן לסכנה הרוחנית בה כבר נגענו בהתייחס להתבטאות של לפיד, ומתברר שזה מגיע בהוראה מבנט:

    ראש הממשלה, נפתלי בנט, ביום חמישי בטקס סיום קורס קצינים, בבית הספר לקצינים בה"ד 1, על רקע המלחמה בין רוסיה לאוקראינה ואמר דברי רהב לפיהם "מדינת ישראל ניצבת דווקא בימים אלה כעוגן של חוזק, של יציבות, של ביטחון ושל תקווה, באיזור קשה, רווי איומים ואתגרים. כל ישראלי יודע תמיד שיש לו בית לשוב אליו, שיש מי שידאג לו בעת צרה".
    ואז פנה ליהודי אוקראינה ואמר, "מכאן אני פונה לאזרחי ישראל שעוד לא יצאו מאוקראינה: צאו כעת. שמרו על חייכם. האנשים שלנו ממתינים לקלוט אתכם במעברי הגבול במערב המדינה. בנוסף, כל יהודיה ויהודי, בכל מקום בעולם, יודעים שאנחנו מחכים להם כאן ושהדלת של מדינת ישראל תמיד פתוחה".

    את אשר יגורנו בא, נפתלי בנט, נולד בארה"ב בבית של רפורמים, ורק לאחר עלייתו לארץ השתלב בבית ספר ממ"ד שם לא היה מקובל הזדהות עם רפורמים, והוא ומשפחתו בכול אופן כלפי חוץ הפסיקו השתייכותם לקהילה הרפורמית שלמעשה כמעט לא הייתה קיימת בארץ.

    אלא שמעשיו מוכיחים כי שברוחו נשאר הוא רפורמי, והנה בתקופת שלטונו הרימו הרפורמים ראש והגיעו לעמדות שליטה בהם לא היו מעולם.

    כך בליווי הרפורמים תחת שלטון בנט, מתחוללת הפגיעה האנושה בחוק הגיור, כאשר גם קודם לכן המצב היה בכי רע!

    עתה, קיים חשש גדול, כי כאשר פונה בנט ל "כל יהודיה ויהודי " (כך במקור כמנהג האדומים מקדים לשון נקבה לזכר), כוונתו לכל מי שלפי ממשלת הרשע רשאי הוא לעלות לפי חוק השבות ואחר כך לעבור גיור רפורמי.

    אם כן מצב ההתבוללות הנורא בארץ, הולך להתעצם עם מצב מצוקה באוקראינה, כאשר יש אכן אלפים רבים של יהודים תינוקות שנשבו החיים שם, אך בעשרות מונים קיימים שם אזרחים לא יהודיים הרשאים לעלות לישראל לפי חוק השבות, ולפי אומדן מדובר במאות אלפים.

    ואנה אנחנו באים? כבר כיום בצבא ההיתוך מתקיימת התבוללות נוראה של יהודים עם רוסים ואוקראינים לא יהודים, כאשר הגיורים בצבא, והמשך הקשר שנמשך מהצבא באים לידי ביטוי בנשואי התבוללות לאחר הצבא.

    לפני שנים, באשר יתד נאמן, היה מתפרסם תדיר סדרה של מאמרים הקוראים לכתיבת ספר יוחסין.

    והנה כעת, הגענו הלום! למה אנו מחכים?